Jak mieć płaski brzuch i nie musieć robić brzuszków? Część I

fot. http://garciniacambogiaxt.ca/

Kiedy mówimy o chudnięciu i zgrabnej sylwetce, zazwyczaj w myślach pojawia nam się obraz brzuszków. Wszyscy wiemy, że żeby zrzucić nadprogramowe kilogramy, pozbyć się niechcianej oponki i zacząć chwalić płaskim brzuchem trzeba robić brzuszki. Więc rzucamy się na matę, albo od razu zapisujemy na fitness i robimy brzuszki, brzuszki, brzuszki. Mięśnie zaczynają piec, ćwiczymy dalej… Bo przecież aby schudnąć z brzucha trzeba ćwiczyć brzuch. TO MIT!!

Robienie brzuszków potrafi przynieść więcej złego niż dobrego. Płaski brzuch bez katorżniczych i często nielubianych brzuszków? – tak, to możliwe i do tego lepsze wyjście!

 

Jak to możliwe?
Chudnąc zawsze zrzucamy tłuszczyk z miejsc gdzie jest go najwięcej. Pozbywamy się w ten sposób naszych ,,zapasów”. Automatycznie więc zmniejsza nam się brzuch, uda, ramiona i niestety piersi. (Tego nie unikniemy.) Nie musisz więc robić brzuszków, brzuszków i znowu brzuszków. Jeśli ćwiczysz COKOLWIEK i tak tłuszczyk na brzuchu zacznie znikać. A zaoszczędzisz sobie tylko bólów kręgosłupa.

Jak więc ćwiczyć?
Najpierw obowiązkowo rozgrzewka całego ciała! Umożliwi to przygotowanie mięśni i stawów do nadchodzącego wysiłku oraz zmniejszy następstwo kontuzji. Same ćwiczenia powinny trwać minimum 30 minut. Powinny też spowodować, że się spocisz. Trenując 10 minut nawet nie zaczniesz spalać tkanki tłuszczowej. Dlatego by mieć płaski brzuch musisz robić dłuższe treningi.

Najlepsze są ćwiczenia typu CARDIO, czyli interwały, które zwiększają szybkość przemiany materii . Polegają na przeplataniu męczących ćwiczeń – wymagających intensywniejszego wysiłku, z tym lżejszymi – o mniejszej intensywności. To nie pozwoli naszemu organizmowi na czerpanie energii z przemian beztlenowych, które nie powodują redukcji tkanki tłuszczowej.

Podczas ćwiczeń pamiętajmy o głębokim oddychaniu. Tłuszcz spala się tylko warunkach tlenowych, więc kiedy brakuje nam tlenu we krwi – nie chudniemy. I jeszcze jedno: trzeba ćwiczyć regularnie!

Piękna sylwetka piękną sylwetką, ale nie zapomnijmy o nawadnianiu się podczas wysiłku. Pij wodę małymi łyczkami kilka razy podczas treningu. Dobrze się wtedy wchłonie i skutecznie uzupełni poziom płynów.

 

Podsumowując, aby zrzucić swoją OPONKĘ należy:
– robić przynajmniej 30 minut treningu aerobowego, najlepiej interwałowego,
– ćwiczyć codziennie, a jeśli nie, to chociaż regularnie 2 -3 razy w tygodniu.

Dodatkowo:
– nie zapominamy o rozgrzewce całego ciała – dla bezpieczeństwa i uniknięcia zakwasów,
– pijemy wodę małymi łykami podczas treningu.

Do dzieła! 🙂

Maja Kanecka

Maja Kanecka

mgr fizjoterapii | pracuje w FizjoHome | rehabilitacja ortopedyczna., neurologiczna, fizjoterapia w geriatrii, korekcja wad postawy

Może Ci się również spodoba

2 komentarze

  1. Andrzej napisał(a):

    Płaski brzuch wygląda super 🙂

  2. płaski brzuch napisał(a):

    Zdecydowanie zgadzam się, że nieumiejętnie wykonywane brzuski mogą bardzo źle wpłynąć na kondycję kręgosłupa. Dlatego czasem lepiej jest skorzystać z profesjonalnych zabiegów na brzuch np. masaże ujędrniające czy masaże antycellulitowe. Przynajmniej mamy pewność, że nie zrobimy krzywdy kręgosłupowi.
    A poza tym trening CARDIO jest jak najbardziej wskazany 😉

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

10 + 5 =